- „Un risc al managementului integrat și reacții eficiente ale autorităților pentru siguranța civililor”, CIVILSAFETY
Proiectul CIVILSAFETY ”Un risc al managementului integrat și reacții eficiente ale autorităților pentru siguranța civililor”, cod e-MS ROBG-393 este finanțat in cadrul Programului de cooperare transfrontaliera INTERREG V-A România-Bulgaria, Axa 3 ”O regiune sigură”, Obiectivul specific 3.1 Îmbunătățirea managementului comun al riscului in regiunea transfrontaliera, iar liderul partener al proiectului este reprezentat de Primăria Orașului Ovidiu având un budget 420 .897,40 euro inclusiv TVA, conform contractelor de finanțare 79748/12.07.2018 si 79746/ 12.07.2018 încheiate cu Ministerul Dezvoltării Regionale si Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Interreg V-A Romania Bulgaria.
Parteneri:
– Liderul Beneficiar: Unitatea Administrativ Teritoriala Oraș Ovidiu, judetul Constanta, România- – Partenerul 2: Municipalitatea Shabla, districtul Dobrich, Bulgaria. – Partenerul 3: Fundația Idein Development, districtul Ruse, Bulgaria .
Principalul obiectiv al proiectului este:
- de a spori cooperarea transfrontalieră în prevenirea și intervenția de urgență a autorităților; • de a dezvolta infrastructuri și servicii comune pentru prevenirea dezastrelor naturale și tehnologice, în concordanță cu dezvoltarea capacității de reacție rapidă la amenințări la adresa sănătății și integrității cetățenilor și a bunurilor, pentru a asigura o zonă sigură, o dezvoltare durabilă și o creștere a nivelului de trai al populației.
Obiectivul principal al proiectului ”Un risc al managementului integrat și reacții eficiente ale autorităților pentru siguranța civililor”- ROBG-393 este de a spori cooperarea transfrontalieră în prevenirea și intervenția de urgență a autorităților și de a dezvolta infrastructuri și servicii comune pentru prevenirea dezastrelor naturale și tehnologice, în concordanță cu dezvoltarea capacității de reacție rapidă la amenințări la adresa sănătății și integrității cetățenilor și a bunurilor, pentru a asigura o zonă sigură, o dezvoltare durabilă și o creștere a nivelului de trai al populației.
În cadrul proiectului, UAT Orasul Ovidiu și municipalitatea Shabla au realizat achiziția de vehicule și echipamente speciale de intervenție care vor îmbunătăți capacitatea de prevenire și intervenție a autorităților locale în situații de risc și de urgență apărute în zona transfrontalieră. Utilajele oferă o intervenție eficientă a echipelor de voluntari pentru situațiile de urgență ale celor doua orașe, pentru a reduce efectele situațiilor de urgență cauzate de incendii, inundații, cutremure si furtuni de zăpadă.
Municipalitatea Shabla a achiziționat un vehicul special pentru intervenții în situații de inundații și furtuni de zăpadă și o barcă de salvare, iar UAT Oraș Ovidiu a atribuit contracte de achiziție pentru furnizarea unui vehicul special pentru stingerea incendiilor, o ambulanță de tip B, un microbuz transport persoane cu 16 + 1 locuri și o barcă de salvare. Toate echipamentele sunt prevăzute să fie utilizate în cazuri de urgență, cum ar fi inundații, incendii, cutremure, de către echipa de voluntarii ai UAT Oraș Ovidiu, împreună cu echipamentele de protecție cu care au fost dotați. Au fost realizate doua sesiuni comune de instruire de care au beneficiat cei 18 voluntari pentru situații de urgență (10 voluntari ai Orașului Ovidiu și 8 voluntari ai Municipalității Shabla), având ca obiect dobândirea de cunoștințe privind asistența în caz de dezastre, tematica salvării vieților omenești. A fost realizată activitatea de organizare a sesiunilor de informare cu elevii, unde în cadrul a trei 3 sesiuni de informare au participat în total 150 elevi, cadre didactice și echipa de voluntari pentru situații de urgență a Primăriei Ovidiu. Echipa de voluntari, instruită și dotată în proiectul implementat de Primăria Ovidiu, le-a arătat copiilor echipamentele din dotare și vehiculul de stins incendii, dar și tehnici de salvare.
Data de începere: 24.07.2018
Data de încheiere: 23.04.2021